József Attila Ferencvárosban - középiskolai vetélkedő
A Költészet napjának 2017-es ferencvárosi ünnepére a helyi önkormányzat támogatásával a kerületi diákok számára különleges szabadtéri tájékozódási vetélkedőt szerveztünk, amelynek végállomása a József Attila Emlékhely volt. |
A vetélkedőben részt vevő 4-5 fős középiskolás csapatok diákjainak először le kellett tölteniük a GUIDE@HAND Budapest okostelefonos alkalmazásban elérhető József Attila sétát. A diákok - akár többször is végighaladva az irodalmi sétán - előre megismerkedhettek azokkal az információkkal, ismeretanyaggal, amikről aztán a vetélkedő interaktív feladataiban kellett számot adniuk. Előzetes feladatként a költő egyik verse alapján készíteniük kellett egy szófelhőt is, amit a jelentkezési lap kitöltése mellett e-mailben el kellett küldeniük.
A vetélkedő interaktív játékainak sablonjait (párkereső, sorbarendezős, keresztrejtvény, stb.) a SZTAKI eLearning Osztályának fejlesztői készítették el és adták át a Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjtemény szakemberei számára tartalmi és arculati feltöltésre. Az elkészült különböző nehézségi fokú játékokkal a vetélkedőre jelentkezett 24 ferencvárosi csapat tagjai az okostelefonos séta útvonalára illeszkedő 5 különböző állomáson találkoztak.
Hír a versenyről: https://www.sztaki.hu/innovacio/hirek/ujabb-okostelefonos-versenyt-hirdetunk-kolteszet-napjara
Publikációk és prezentációk:
https://doi.org/10.55630/dipp.2017.7.11
https://www.magyarmuzeumok.hu/cikk/jozsef-attila-ferencvarosban-2
https://mobiloktatas.files.wordpress.com/2017/09/mobil_eszkozok_az_oktatasban_2017.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=TbTg4yfJp8w
Elismerés: Best practice eLearning minőségi díj
Tattami kalandjáték - járd meg a Kálváriát!
A „Tata és Környéke Turisztikai Egyesület, mint helyi szintű TDM szervezet fejlesztése ” című projekt keretében önálló mobilalkalmazás és mobil eszközökre letölthető többnyelvű sétaútvonalak készültek. |
A TATTAMI városjáték kifejlesztésének célja az volt, hogy Tata város történelmét, természeti és épített értékeit egy előre rögzített útvonalon (tatai vár – platánfa – Kastély tér – Kossuth tér – Kálvária-domb), játékos feladatok megoldásán keresztül ismerjék meg a városba látogatók. A játékosok egy kitalált kerettörténetbe ágyazottan kapnak feladatokat az egyes helyszínekre érve, amelyek megoldásán keresztül maguk is részt vesznek a történet alakításában. A játék végső célja egy kulcsmondat összerakása az út végére. Az állomásoknál a feladatokra adott válaszok beadása után ehhez a bizonyos mondathoz kapnak betűket a kirándulók, helyes megfejtések esetén pedig az utolsó állomásnál összeáll maga a kulcsmondat, amivel megváltoztatható a legenda kimenete.
Hír a versenyről: https://www.sztaki.hu/innovacio/projektek/tata-tdm
Publikációk és prezentációk: https://www.youtube.com/watch?v=gJGBdVuaEB4
Elismerés: Kiváló városmarketing alkalmazás
TTOC nyereményjáték
Az ismert alkalmazásboltokból ingyenesen letölthető Tisza-tavi Ökocentrum okostelefonos alkalmazás nem csak hasznos információkat nyújt az Ökocentrumról és a környékről, de a benne elrejtett játékokkal nyerni is lehet. |
A Tisza-tavi Ökocentrum felfedező játékában 10 különböző feladat található, amelyekre játékonként különböző értékű pontot lehet szerezni. A pontszám általában függ a játék típusától, a kérdések számától és a nehézségétől. Az egyes feladatokat többször is ki lehet próbálni, de az aktuális pontszámba mindig a legutolsó próbálkozás eredménye kerül.
A játékosoknak a játék során több kihívással kell megbirkózniuk:
- a sikeres játékhoz szükséges információk megszerzése az Ököcentrumban,
- az egyes feladatok megkeresése az alkalmazáson belül,
- az egyes feladatok megoldása.
Naponta az első 3 megfejtő, aki eléri a megadott ponthatárt, az alkalmazás "Pontegyenleg" képernyőjének bemutatása után ajándékot kap a földszinten található információs pultban.
A Tisza-tavi Ökocentrum weboldala: https://tiszataviokocentrum.hu/