| Memóriajáték A memóriajátékban „arccal” lefelé fordított lapokat (párokat) kell felfedni egérkattintás segítségével és így megtalálni az egymáshoz tartozó lap párokat a rendelkezésre álló idő alatt. Egyszerre 2 lap képét tudjuk láthatóvá tenni a lefordított kártyák közül. Ha eltaláljuk az elsőként felfordított laphoz tartozó párt, akkor a 2 lap eltűnik a kártyák közül. Ellenkező esetben a 2 felfordított lap visszaáll eredeti pozíciójába és tovább folytathatjuk a párok keresését. Szükséges források: - 6 kártyapár
- Négyzet alakú képek (képet képpel - saját magával, vagy másik képpel - vagy szöveggel lehet párosítani)
- Szövegek (szöveget szöveggel - saját magával, vagy másik szöveggel - vagy képpel lehet párosítani)
- rövid szöveg szükséges, amely elfér a kártyán
|
| Puzzle (Tili-toli) A „tili-toli” játékban egy kép szerepel darabokra bontva, amely darabok össze vannak keverve. A feladat, hogy összeállítsuk az eredeti képet a rendelkezésre álló idő alatt. Ehhez az egér segítségével tudjuk helyükre tologatni a darabokat, egy hely azonban mindig üresen marad, hogy mozgatni tudjuk a „képkockákat”. Ha rákattintunk egy darabra az üres hely mellett, az az üres helyre csúszik és az eredeti helye üres lesz. Szükséges források: |
| Kvíz – egy választási lehetőséggel Ebben a feladatban egy adott kérdésre több válaszlehetőség közül kell kiválasztani az egyetlen helyes választ. A felsorolt válaszok melletti üres körök bármelyikét kattintással jelölhetjük meg. Szükséges források: - Egy kérdés
- Több válaszlehetőség
- Egy helyes válasz
|
| Kvíz – több választási lehetőséggel Ebben a feladatban egy adott kérdésre több válaszlehetőség közül kell kiválasztani a helyes válaszokat. Azt, hogy hány helyes válasz adható, az adott feladat határozza meg. A felsorolt válaszok melletti üres négyzetek bármelyikét kattintással jelölhetjük meg. Szükséges források: - Egy kérdés
- Több válaszlehetőség
- Több helyes válasz
|
| Párosítós feladat Ebben a feladatban a kérdésnek megfelelően, a válaszok között kell megtalálni az egymáshoz tartozó párokat a rendelkezésre álló idő alatt. A képernyőn 2 oszlopot látunk. A bal oldali oszlopban található a „pár” egyik fele (szó/szám/mondat) tetszőleges sorrendben, egymás alatt elhelyezve; míg ezek alatt található a „pár” másik fele a vízszintes sorban. A vízszintes sorban található pár részeket egyesével, az egér segítségével kell a jobb oldali oszlop helyes sorába húzni a megfelelő bal oldali párja mellé. Szükséges források: |
| Sorbarendezős feladat A kérdéshez tartozó választ az adott lehetőségek közül kiválasztva, azokat sorba rendezve adhatjuk meg, a rendelkezésre álló idő alatt. Ebben a feladatban a kérdéshez tartozó válaszok keverve, egymás alatt helyezkednek el egy oszlopban. Ezeket az egér segítségével felfelé, vagy lefelé húzhatjuk a helyes sorrendet felépítve. Amikor egy sort megfogunk az egérrel és fel/le irányba kezdjük mozgatni, az ott található tartalommal automatikusan helyet fog cserélni. Szükséges források: - Valamilyen szempont (időrend, nagyság) szerint sorba rendezhető szövegek a helyes sorrend megjelölésével.
|
| Képrejtvény A képernyőn látható képek egy-egy szóra utaló jelentést hordoznak, amelyek egymással összekapcsolva adják ki a helyes megfejtést. A megoldás betűit a képek alatt található üres kockákba tudjuk beírni billentyűzet segítségével a rendelkezésre álló idő alatt. Szükséges források: - Egy vagy több kép és a megoldás szövege
|
| Szókereső A képernyőn egy betűkből álló négyzet, ún. „betűrács” látható, pl. 5X5-ös elrendezésben. A feladat, hogy az egér segítségével függőleges, vízszintes, átlós, vagy ezek kombinációjából adódó irányban húzzuk össze az értelmes szavakat adó betűket. A betűk összekötése közben lehet irányt váltani, de egy betű egy szón belül csak egyszer használható. Az első betűtől induljunk, a bal egérgombot lenyomva tartva húzzuk az utolsó kiválasztott betűig az egeret, majd engedjük el. Amennyiben a keresett szót megtaláltuk, a betűrács alatt található cellákba kerül a megfejtés. Szükséges források: - Szavakból összeállított betűrács
- A betűk vízszintes, függőleges, átlós, vagy ezek kombinációinak összekötésével megtalálható elfogadott szavak listája
|
| Akasztófa Klasszikus akasztófa játék, amelynek során a szaggatott vonalon lévő üres helyeket kell betűkkel feltöltenünk a billentyűzet használatával, hogy a szavakat kitalálva megkapjuk a kérdésben szereplő válaszra a megfejtést. A már felhasznált betűket és a hátralévő próbálkozások számát folyamatosan mutatja a felület. Szükséges források: - A megfejtésre váró szöveg vagy kép
- A megfejtés szövege
|
| Vaktérkép Egy valamilyen szempont szerint területekre osztott képen kell kiválasztani a megfelelő területet. Például egy ország térképén kiválasztani egy megyét. Szükséges források: - Egy kép, amelyen látszik a területek határa (pl. országtérkép megyékkel)
- A területek neve
- A területekre vonatkozó kérdés
- A helyes válasz
|
| Keresztrejtvény Klasszikus keresztrejtvény. Az egyes sorokhoz/oszlopokhoz tartozó kérdések a sor/oszlop bármely üres kockájára kattintva jelennek meg egy szövegbuborékban. Az üres kockákba a billentyűzet segítségével kell beírnunk a betűket. Amennyiben helyesen írjuk be a betűket, a megfejtett szó zöld színűre változik. Ellenkező esetben piros színre vált, majd eltűnik a helytelen szó. Szükséges források: - A keresztrejtvény ábrája
- A meghatározások és a megfejtések soronként/oszloponként
|
| Puzzle (Jigsaw) A képernyőn egy puzzle darabjai láthatók összekeverve. Az ablak bal oldalán lehetőség van a puzzle darabjait nagyítani a + ikonra kattintva, kicsinyíteni a – ikon segítségével, valamint a négyzetes ikonra kattintva megtekinthető a kirakni kívánt kép egésze. A puzzle darabokat az egér segítségével húzhatjuk az általunk gondolt helyre. Amennyiben összeillő párokat illesztünk egybe, az elemek látható módon összeforrnak, egy egységet alkotva. Ha nem a megfelelő párt húzzuk a kívánt részhez, abban az esetben látszólag az általunk kijelölt helyen marad ugyan a kérdéses darab, de nem fog tudni illeszkedni a másik puzzle részhez, így tovább kell keresgélnünk. Ha minden darabot sikerült a rendelkezésre álló idő alatt helyesen összeilleszteni, akkor megjelenik a kirakni kívánt kép. Szükséges források: |