Ugrás a tartalomra

Játékportál

Az alábbi listában az okostelefonos vetélkedőkön használt, illetve webes böngészőből is elérhető játéktípusainkat mutatjuk be.

  • A játékok kinézete (logók, színek, gombok, üzenetek,...) testre szabható
  • A játékokat lehet időre (előre vagy visszafele számlálással) játszani
  • Lehetőség van pontozásra a megoldás helyessége illetve a teljesítési idő alapján
  • Egyes játéktípusoknál kialakítható egy kérdésbank: A játék során az abban megadott kérdések közül lát megadott számút a felhasználó véletlenszerűen 

Kattintson a képekre az adott játéktípus kipróbálásához.

Memória
Memóriajáték
A memóriajátékban „arccal” lefelé fordított lapokat (párokat) kell felfedni egérkattintás segítségével és így megtalálni az egymáshoz tartozó lap párokat a rendelkezésre álló idő alatt. Egyszerre 2 lap képét tudjuk láthatóvá tenni a lefordított kártyák közül. Ha eltaláljuk az elsőként felfordított laphoz tartozó párt, akkor a 2 lap eltűnik a kártyák közül. Ellenkező esetben a 2 felfordított lap visszaáll eredeti pozíciójába és tovább folytathatjuk a párok keresését.
Szükséges források:
  • 6 kártyapár
  • Négyzet alakú képek (képet képpel - saját magával, vagy másik képpel - vagy szöveggel lehet párosítani)
  • Szövegek (szöveget szöveggel - saját magával, vagy másik szöveggel - vagy képpel lehet párosítani)
  • rövid szöveg szükséges, amely elfér a kártyán
Tili-toli
Puzzle (Tili-toli)
A „tili-toli” játékban egy kép szerepel darabokra bontva, amely darabok össze vannak keverve. A feladat, hogy összeállítsuk az eredeti képet a rendelkezésre álló idő alatt. Ehhez az egér segítségével tudjuk helyükre tologatni a darabokat, egy hely azonban mindig üresen marad, hogy mozgatni tudjuk a „képkockákat”. Ha rákattintunk egy darabra az üres hely mellett, az az üres helyre csúszik és az eredeti helye üres lesz.
Szükséges források:
  • Egy négyzet alakú kép
Egyválasztós
Kvíz – egy választási lehetőséggel
Ebben a feladatban egy adott kérdésre több válaszlehetőség közül kell kiválasztani az egyetlen helyes választ. A felsorolt válaszok melletti üres körök bármelyikét kattintással jelölhetjük meg.
Szükséges források:
  • Egy kérdés
  • Több válaszlehetőség
  • Egy helyes válasz
Többválasztós
Kvíz – több választási lehetőséggel
Ebben a feladatban egy adott kérdésre több válaszlehetőség közül kell kiválasztani a helyes válaszokat. Azt, hogy hány helyes válasz adható, az adott feladat határozza meg. A felsorolt válaszok melletti üres négyzetek bármelyikét kattintással jelölhetjük meg.
Szükséges források:
  • Egy kérdés
  • Több válaszlehetőség
  • Több helyes válasz
Párosítós
Párosítós feladat
Ebben a feladatban a kérdésnek megfelelően, a válaszok között kell megtalálni az egymáshoz tartozó párokat a rendelkezésre álló idő alatt. A képernyőn 2 oszlopot látunk. A bal oldali oszlopban található a „pár” egyik fele (szó/szám/mondat) tetszőleges sorrendben, egymás alatt elhelyezve; míg ezek alatt található a „pár” másik fele a vízszintes sorban. A vízszintes sorban található pár részeket egyesével, az egér segítségével kell a jobb oldali oszlop helyes sorába húzni a megfelelő bal oldali párja mellé.
Szükséges források:
  • Rövid szöveg párok
Sorbarendezős
Sorbarendezős feladat
A kérdéshez tartozó választ az adott lehetőségek közül kiválasztva, azokat sorba rendezve adhatjuk meg, a rendelkezésre álló idő alatt. Ebben a feladatban a kérdéshez tartozó válaszok keverve, egymás alatt helyezkednek el egy oszlopban. Ezeket az egér segítségével felfelé, vagy lefelé húzhatjuk a helyes sorrendet felépítve. Amikor egy sort megfogunk az egérrel és fel/le irányba kezdjük mozgatni, az ott található tartalommal automatikusan helyet fog cserélni.
Szükséges források:
  • Valamilyen szempont (időrend, nagyság) szerint sorba rendezhető szövegek a helyes sorrend megjelölésével.
Képrejtvény
Képrejtvény
A képernyőn látható képek egy-egy szóra utaló jelentést hordoznak, amelyek egymással összekapcsolva adják ki a helyes megfejtést. A megoldás betűit a képek alatt található üres kockákba tudjuk beírni billentyűzet segítségével a rendelkezésre álló idő alatt.
Szükséges források:
  • Egy vagy több kép és a megoldás szövege
Szókereső
Szókereső
A képernyőn egy betűkből álló négyzet, ún. „betűrács” látható, pl. 5X5-ös elrendezésben. A feladat, hogy az egér segítségével függőleges, vízszintes, átlós, vagy ezek kombinációjából adódó irányban húzzuk össze az értelmes szavakat adó betűket. A betűk összekötése közben lehet irányt váltani, de egy betű egy szón belül csak egyszer használható. Az első betűtől induljunk, a bal egérgombot lenyomva tartva húzzuk az utolsó kiválasztott betűig az egeret, majd engedjük el. Amennyiben a keresett szót megtaláltuk, a betűrács alatt található cellákba kerül a megfejtés.
Szükséges források:
  • Szavakból összeállított betűrács
  • A betűk vízszintes, függőleges, átlós, vagy ezek kombinációinak összekötésével megtalálható elfogadott szavak listája
Akasztófa
Akasztófa
Klasszikus akasztófa játék, amelynek során a szaggatott vonalon lévő üres helyeket kell betűkkel feltöltenünk a billentyűzet használatával, hogy a szavakat kitalálva megkapjuk a kérdésben szereplő válaszra a megfejtést. A már felhasznált betűket és a hátralévő próbálkozások számát folyamatosan mutatja a felület.
Szükséges források:
  • A megfejtésre váró szöveg vagy kép
  • A megfejtés szövege
Vaktérkép
Vaktérkép
Egy valamilyen szempont szerint területekre osztott képen kell kiválasztani a megfelelő területet. Például egy ország térképén kiválasztani egy megyét.
Szükséges források:
  • Egy kép, amelyen látszik a területek határa (pl. országtérkép megyékkel)
  • A területek neve
  • A területekre vonatkozó kérdés
  • A helyes válasz
Keresztrejtvény
Keresztrejtvény
Klasszikus keresztrejtvény. Az egyes sorokhoz/oszlopokhoz tartozó kérdések a sor/oszlop bármely üres kockájára kattintva jelennek meg egy szövegbuborékban. Az üres kockákba a billentyűzet segítségével kell beírnunk a betűket. Amennyiben helyesen írjuk be a betűket, a megfejtett szó zöld színűre változik. Ellenkező esetben piros színre vált, majd eltűnik a helytelen szó.
Szükséges források:
  • A keresztrejtvény ábrája
  • A meghatározások és a megfejtések soronként/oszloponként
Jigsaw puzzle
Puzzle (Jigsaw)
A képernyőn egy puzzle darabjai láthatók összekeverve. Az ablak bal oldalán lehetőség van a puzzle darabjait nagyítani a + ikonra kattintva, kicsinyíteni a – ikon segítségével, valamint a négyzetes ikonra kattintva megtekinthető a kirakni kívánt kép egésze. A puzzle darabokat az egér segítségével húzhatjuk az általunk gondolt helyre. Amennyiben összeillő párokat illesztünk egybe, az elemek látható módon összeforrnak, egy egységet alkotva. Ha nem a megfelelő párt húzzuk a kívánt részhez, abban az esetben látszólag az általunk kijelölt helyen marad ugyan a kérdéses darab, de nem fog tudni illeszkedni a másik puzzle részhez, így tovább kell keresgélnünk. Ha minden darabot sikerült a rendelkezésre álló idő alatt helyesen összeilleszteni, akkor megjelenik a kirakni kívánt kép.
Szükséges források:
  • A kirakni kívánt kép